dissabte, 5 d’abril del 2008

La primera vegada...

Encara ara, si tanco els ulls fen fort i faig una mica de memòria, puc recordar gairebé de manera perfecta com va ser aquell dia per mi.

Fou ara fa 4 anys, ni més ni menys, un dissabte del mes d’abril tal com avui, quan em trobava enmig d’un dinar familiar. Després de menjar i acabant ja la sobretaula usual, vaig anar cap a la meva mare, i a cau d’orella sense que ningú més ho poguès sentir, vaig xiuxiuejar-li si ja era hora, fent tots els esforços del món per aparentar serenor i pau quan, en realitat, ja sabia que tothom havia vist cosa estranya en mi durant aquelles hores anteriors. I el cas és que sí; certament estava moooorta de nervis!

Aleshores, ella em dedicà un somriure, i sense dir res més, s’aixecà i totes dues vam pujar al cotxe. No sé dir si van ser cinc minuts o deu, doncs sols em venen al cap els centenars de preguntes que li vaig estar fent: "Què són bona gent?", "Què he de fer jo?", "I si ningú parla amb mi?", "Què m’acompanyaràs fins a la porta?", "I cap on he d’anar un cop allí?"...

I d’aquesta manera semblava que no callaria mai més preguntant i tornant a preguntar altra vegada el mateix, però en estar davant d’aquella reixa vermella que deixava entreveure la porta, vaig callar de cop. I que n’era de gran tot d’alló... tremolor a les cames... vinga va Andrea, sigues valenta... i cap a dins!

De sobte em vaig trobar en una gran sala amb cadires de pala de colors, i el més important, amb una quinzena de cares somrients. De seguida van començar les preguntes aquelles de "A quin insti vas? Ah si? Que coneixes a la nosequantos? Agh! No li diguis que la conec eh?".

Tot plegat, va fer que aquell es convertís en un moment inoblidable que espero dur per sempre més amb mi...

I si. Aquest va ser el meu primer dia a la parròquia; i el que em fa més gràcia de tot, es que en aquell moment d’ara fa quatre anys, era incapaç d’imagina-me que podria arribar a fer d’un lloc deconegut, casa meva també.

Així que – potser una mica endarrerides, que hi farem!- us dono gràcies a tots per aquella benvinguda!

;)


I tu, com va ser el teu primer dia?




Andrea Badia.

4 comentaris:

Txaro ha dit...

Quina memòria Andrea!! Te n'enrecordes de tot amb pèls i senyals!!! Segur que va ser un gran dia!! mercis x compartir-ho!!

Joves Sant Ignasi ha dit...

Aix! Andrea! Casi em fas plorar! Que ets mona!!

Joves Sant Ignasi ha dit...

M'he oblidat de dir que el comentari era meu. Sóc la Marta. Perdoneu la meva inutilitat amb les noves tecnologies i merci per facilitar les coses als que ens resistim a crear-nos un compte de gmail!

Salva ha dit...

Doncs, jo gairebé no recordo el meu primer dia a la parro, ja fa uns quants dies, de finals del 78, però està molt bé que la gent tingui un bon record de la seva entrada en aquesta gran família.