diumenge, 19 de maig del 2013

Excursió amb l'esplai a Balaguer

Dissabte dia 4 de maig vam anar tot el dia d’excursió amb l’esplai.

Ens vam llevar aviat amb energia i a les 9 ja agafavam el tren cap a Balaguer. Quan vàrem ser allà vam esmorzar al costat del mercat i vam fer una mini-gimncana, on hi havia moltes proves divertides i interessants. Haviam d’anar preguntant a la gent monuments o coses famoses del poble, quants metres mesurava la muralla, quantes parades de mercat hi havia, fins i tot vam menjar alguna que altra fruita del mercat que els venedors, amablement, ens van donar. I vam descobrir que el menjar típic de Balaguer és la coca de sanfaina! Vam donar la benvinguda a la nova incorporació de l’esplai: la mega-pilota. Que va tenir molt d’èxit.

Llavors vam fer l’excursioneta cap al Sant Crist de Balaguer, i quan no ens en vam adonar, ja hi haviam arribat. Allí hi havia un parc amb gespa molt acollidor i ens hi vam instal·lar. Vam estar fent jocs varis amb pilotes; el joc de les passes, el de matar amb cooperació en equips, el de la llauna…i ja se’ns havia obert la gana, per tant vam dinar. Després d’una estona de temps lliure vam fer dos activitats més, atrapar l’ombra i el joc de les tasses, on vam descobrir futurs atletes professionals.

Abans de tornar cap al tren, vàrem fer una visita al Santuari del Sant Crist i vam fer una petita pregària donant gràcies pel dia que estavam passant i per l’amistat, i vam desitjar que tots els nens del món poguessin gaudir d’un dia com aquell.

Cansats de passar-nos-ho tan bé vam agafar el tren cap a Lleida on ens hi esperaven les nostres families. I ens vam acomiadar amb ganes de més!