diumenge, 10 de gener del 2010

Aprofiteu-vos de mi!!

Quan tenia 8 anys els meus pares em van apuntar a la Catequesi i a l’Esplai de St. Ignasi. D’això ja en fa 23 anys i des d’aleshores mai he deixat de rondar per la parro. Jovenívols, Confirmació, Grup de joves,... Amb els anys me l’he fet casa meva. Entre aquestes 4 parets hi he passat grans estones, hi he rigut, cantat, cridat, plorat, hi he trobat alguns dels meus millors amics, m’hi he enamorat i fins i tot, m’hi he quedat a dormir (2 vegades!!).

M’hi he sentit acollida i acompanyada i, sense dubte, això ha estat clau en el meu camí de la fe i com a Cristiana. No hagués arribat fins aquí jo sola. No déu ser per casualitat que Jesús s’envoltés de grans amics per donar els primers passos que nosaltres ara intentem seguir.

La nostra fe té una vessant personal important que cadascú ens hem d’anar treballant però la nostra fe és una fe per ser viscuda en comunitat (quan dos persones es reuneixin en nom meu, allí hi seré Jo. Mateu 18, 20). Per mi, i per molts de vosaltres, el primer esglaó de la comunitat, és la Parròquia de St. Ignasi. I en aquesta comunitat hi ha (i cal que hi segueixi havent) un lloc per als joves. Els joves som l’energia, l’empenta, la il·lusió i el futur. Dos persones molt importants per mi m’han repetit tota la vida que jo també sóc Esglèsia, jo també sóc Parròquia. Tots vosaltres, joves de St.Ignasi, també ho sou. Cal que la comunitat cuidi als seus joves però també cal que els joves participem i assumim responsabilitat dins la comunitat.

Per tot això, sempre defensaré la idea que cal mimar la presència dels joves a la parro, fer que la sentin casa seva, que s’hi sentin agust, que sentin que aquí hi tenen un lloc i que, des d’aquí, poden desenvolupar la seva missió dins de l’Església. Sense oblidar de posar també la mirada fora de la parròquia, a la realitat de la nostra ciutat i de la resta del món.

Des de fa temps, existeix a la parròquia un “Consell de joves” que representa a tots els joves de la parro amb l’objectiu de fer precisament això: treballar per i amb els joves de St. Ignasi. I, des de fa ben poc, s’ha creat la figura del coordinador de joves amb l’objectiu de donar suport al Conciliari i al Consell. Els joves heu confiat en mi per fer aquesta tasca durant un temps. Des d’aquí agraeixo aquesta confiança i em poso a la vostra disposició per tot el que us faci falta. Espero que puguem fer moltes coses junts durant aquest temps. Sabeu on em podeu trobar. No dubteu d’aprofitar-vos de mi!!
Marta

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Com ho tens el dissabte al matí per ajudar-nos a pintar la màquina del temps de l'esplai? Ja ja!

Per cert, trobo molt interessant que anessis a l'esplai de petita... no ho sabia! Ja m'estranyava a mi que fossis tan bona monitora.

Moltes gràcies Marta!

Anònim inidentificable.

Anònim ha dit...

Ai, encara recordo uns energúmens cridant "Marta dimissió!" a Jovenívols...

Per cert, quan és la propera reunió de la Coordinadora de joves?

Energumen

ReGiNa ha dit...

Gràcies Marta!!!!